Postpartum vücudumla barışmak çok zor geliyor
PPınar
1 ay önceDoğum 7 ay önceydi, eski bedenime hiç dönmedim ve dönmeyecek galiba. Karın bölgesindeki gevşeklik, kalçadaki şekilsizlik, göğüsün eski formunu yitirmiş hali — aynaya bakmak zor.
Diyet ve spor odaklı düşünmüyorum ama bedenimi sevememek çok yıpratıcı. Bu hissi yaşayan, sonradan kendine dönen oldu mu?
Yanıtlar (2)
AAslı
1 ay öncePınarcım, sarılıyorum sana. İki çocuk doğurdum, bedenim hiçbir zaman 23 yaşımdaki gibi olmadı. Ama yaptıklarımın kıymetini düşünmek yardımcı oldu: bu beden iki canlı taşıdı, doğurdu, besledi. Bir savaş alanı değil, bir mucize anıtı.
Aynaya "şekil" üzerinden bakmamayı denedim. "Bu eller bebeğimi tutuyor, bu kollar onu sallıyor" gibi işlevsel düşündüm. Yavaş ama gerçekten değişti algım.
EEbru
1 ay önceBir terapistle "body image" üzerine çalıştığımız üç-dört seans çok yardımcı olmuştu. Postpartum bedenle barışma toplum baskısını da içerdiği için tek başına yapmak zor. Profesyonel destek almaktan çekinme.
Yanıt yazmak için üye olman gerekiyor.
Giriş yap